Logo ontwerpen door een bedrijf in Groningen. Wij zijn B2.
Voor een bedrijf is het logo een spannend onderdeel van de huisstijl, het is de hoeksteen van de huisstijl. Het logo heeft een belangrijke positie binnen de merkstrategie van een bedrijf, het is dan ook spannend om met het logo aan de slag te gaan. B2 begrijpt deze spanning. Met onze jarenlange ervaring (sinds 2004) zorgen we voor een gedegen ontwerp of restyle van je logo. Wij ontwerpen een ontwerp dat gebaseerd is op uw bedrijfscultuur, missie, visie. Vanuit de stad Groningen zorgen wij voor een professioneel en tijdloos ontwerp waar je trots op kunt zijn.
Hoe noodzakelijk is het voor ondernemers om een investering vrij te maken voor een logo? Een vraag die velen zichzelf zullen stellen; ‘Het moet gebeuren, maar vraag ik mijn neefje die handig is met computers, of schakel ik een professioneel ontwerpbureau in? Wat levert dat ons op?’ De vraag die je in onze optiek zou moeten stellen; Hoe serieus ben ik in mijn plannen en wil ik ook dat (potentiële) klanten mijn onderneming serieus gaan nemen?
Meer dan 15 jaar ervaring met het ontwikkelen van huisstijlen & logo’s
B2 is een full-service internetbureau voor on- en offline communicatie. Meer dan 17 jaar maken we huisstijlen, logo’s, websites en webshops. Voor het ontwerpen van een logo ben je in Groningen bij ons aan het juiste adres, maar ook in de rest van Nederland staan we voor je klaar! Neem contact met ons op voor een vrijblijvend voorstel. We maken graag kennis om het over je bedrijf te hebben, samen kijken we dan wat we op het gebied van logo ontwerp voor je kunnen betekenen. Direct een offerte opvragen voor logo ontwerp? Dat kan natuurlijk ook, we bespreken de opdracht dan kort telefonisch en geven een richtprijs op basis van dit gesprek.
Hoe verloopt het proces van het ontwerpen van een logo?
Om tot een goed en doordacht logo voor je bedrijf te komen beginnen we met gedegen onderzoek naar je organisatie of bedrijf. Na het onderzoek zijn we in staat om op basis van concepten en schetsen wat voorstellen te presenteren. Na de presentatieronde worden de concepten uitgewerkt naar definitieve ontwerpen.
Richtlijnen voor een goed logo
Er bestaan weinig beperkingen op het gebied van logo ontwerp, anders zouden alle logo’s op elkaar lijken. Toch heeft ervaring op basis van het verleden ons doen leren dat er eigenschappen bestaan die de functie van een logo kunnen versterken.
Keep it simple
De meest sterke logo’s zijn vaak de logo’s die het meest simpel zijn. Of in ieder geval simpel ogen. Denk maar eens aan logo’s van grote merken die we bijna dagelijks om ons heen zien, je hebt nu een aantal logo’s in je hoofd waarvan er zeker een paar bij zitten die qua vorm eigenlijk de simpelheid zelve zijn. Maar let wel; ‘o zo doordacht’! Daarnaast houden we altijd rekening met vragen als; Welke emotie brengt een bepaalde typografie met zich mee? Blijft de kracht en vorm van het logo overeind wanneer de kleur zou verdwijnen? Hoe effectief zou het logo over vijf of tien jaar nog zijn? Hoe werkt het logo in zwart/wit? Waarvoor zal het logo gebruikt worden en hoe wordt deze toegepast? Vragen waar wij samen met jou het antwoord op hopen te mogen vinden..
-
Huisstijlhandboek
Voor een uniform gebruik van jouw logo, lettertype en kleuren. Een doordachte huisstijl (logo, lettertype, kleur, marges) is essentieel voor jouw merkidentiteit. Om deze nauwkeurig uitgedachte huisstijl te bewaken is een huisstijlhandboek nodig.
-
Merkidentiteit
Als bedrijf wil je een goede indruk maken bij jouw klanten. De visuele identiteit van jouw bedrijf speelt daarbij een grote rol. Bij een huisstijl of merkidentiteit denken veel mensen aan een logo, maar er komt zoveel meer bij kijken.
-
Merkstrategie
Een merk is constant aan het evolueren en daardoor kan het lastig zijn om het overzicht te bewaren. Door gebruik te maken van een merkstrategie kan jouw merk in kaart worden gebracht en ontstaat er eenheid in jouw bedrijf.
een project starten?